Træningsplan

Forklaring af tidsplanen

Vi bruger en tidsplan for dagenes træninger, som igennem mange lejre har vist sig at være den bedste og mest optimale for, at alle kan få noget ud af træningen på lejren.

Det første pas efter morgenmad og lige efter frokost er alle deltagere fordelt på hold efter alder og grad. Det vil sige, at du træner med nogen, der har nogenlunde samme niveau som dig selv, og træneren kan lægge et program, der svarer til dette.

I andet pas efter morgenmad og de to sidste pas om aftenen er der frit valg for alle om, hvor man gerne vil deltage. Der er som regel tre pas at vælge imellem. Her kan alle uanset alder og grad vælge ind på det pas, man har lyst til. Enkelte af disse pas kan dog være begrænset af, at man skal have en bestemt minimumsalder, minimumsgrad, bestemt udstyr eller andet. Dette er oftest af sikkerhedsgrunde.

Andre faste programpunkter

Onsdag eftermiddag laver vi noget andet end træning. Det kan være meget forskelligt, hvad vi foretager os. Alle kan være med og aktiviteten er med i prisen. Mere herom andetsteds på siden.

Torsdag eftermiddag er der lejrcup. Her kan alle stille op i enten fighting, duo-games eller ne-waza konkurrence.

Træningsplan til Download

Kommer her så snart den er klar

Der er tilføjet farvekoder til de enkelte pas. Det skal være en hjælp til både instruktører og elever.

Der er fem farver:

– Grøn for aldersopdelt træning. Her skal træning tilpasse niveauet for deltagerne og ellers ligge indenfor det den enkelte selv træner.

Frit valg passene er nu opdelt i fire kategorier:

– Lilla for Figthing træning. Her er der skrevet, hvad der er fokus på i det enkelte pas.

– Gul for teknisk træning. Det er rettet direkte mod enten selvforsvar eller pensum.

– Orange for pensum træning. Direkte mod pensum træning.

– Mørkegrøn for specialiteter. Her er der mulighed for den enkelte instruktør for at trække det frem, som han måtte have lyst til. Det vil blive annonceret inden lejren, hvad der vil blive indhold.

Vi forbeholder os retten til sidste øjebliks ændringer.