Kurset starter mandag den 2 september 2019

Kurset afholdes over 10 mandage frem til og med den 4. november

Baggrund

Der går desværre sjældent lang tid imellem, at der er omtale af forsøg på udnyttelse af eller overfald på kvinder i medierne. På den baggrund har vi valgt at oprette et specifikt hold, der fokuserer på kvinder og de særlige forhold omkring dagligdags situationer og direkte overfald, der gør sig gældende for dem.

F.eks. påklædning, styrke og størrelse, som oftest vil give særlige forhold.

Viljen til selvforsvar

Har du overvejet om du egentlig vil eller kan forsvare dig selv , hvis du skulle blive udsat for et overgreb, om det så er voldeligt eller "blot" alt for nærgående?

- Kan det betale sig at gøre modstand?

- Hvornår må jeg yde modstand?

- Kan jeg overhovedet gøre noget som helst, der virker?

- Hvor er min grænse og hvordan skal jeg markere den?

Dette kursus giver dig nogen værktøjer og teknikker til at klare dig i en situation, hvor du føler dig gået for nær, truet eller direkte overfaldet.

Deltagere

Kurset er rettet mod alle, der har behov for at føle sig mere sikre og gerne vil have en mulighed for at klare sig ud af en overfaldssituation.

Kurset er rettet til kvinder på 14 år og opefter.

Det kan være en fordel at melde sig til sammen med en veninde eller anden partner. Der vil være fysisk kontakt på kurset og det kan være grænseoverskridende for nogen at opleve det med en vildtfremmed. Det skal ikke afholde nogen fra at melde sig til, men det er værd at have tænkt tanken igennem inden kurset.

Tilmelding

Tilmeld dig Selvforsvar for Kvinder kurset herunder. Tilmelding er først bindende efter indbetaling af kursusafgift. Du modtager en mail med de praktiske informationer om kursus, tid, sted og betaling ved tilmelding.

Tilmeld dig nu og hvis du gerne vil, kan du vente med at betale for kurset til sidste tilmeldingsfrist 26. august 2019. Det er bedst at få tilmeldingerne hurtigt, så vi kan se, at kurset kan gennemføres. Så kan betalingen følge senere.

Vi vil maksimalt have 18 deltagere på holdet. Kurset gennemføres når der er mindst 8 tilmeldte.

Praktisk information

Kurset afholdes over 10 mandage  fra kl. 18.00 - 19.15 fra den 2. september 2019 frem til og med den 4. november 2019.

Vi træner i klubbens lokaler Sal 3, Kildeskovshallen, Adolphsvej 25, 2820 Gentofte. Du finder os nemmest ved at gå ind ad "indgang D" ved boldhallen. Hold til venstre. Dojo'en ligger lige op ad trappen på 1. sal

Du kan finde mere information om klubben ved at klikke på følgende: facebook eller klubbens hjemmeside

Kursus indhold

Det bedste resultat opnås ved at øve nogen få, men effektive teknikker. De valgte teknikker øves to og to sammen mod udvalgte angreb. Der vil være teknikker mod både angreb forfra, bagfra, liggende og stående. Teknikkerne vil være primært baseret på grovmotoriske bevægelser, så man også kan udføre dem, når man bliver bange eller ophidset.

Vi kommer til at arbejde med håndtere typiske trusler og forsvar mod angreb (f.eks. forsøg på kvælning, voldtægt og slag). Også fulde og alt for nærgående onkel Preben til familie festen og Kurt chef med de lidt for nærgående hænder skal vi håndtere. Vi skal også arbejde med at undgå eller nedtone en situation, så angreb og forsvar måske helt kan undgås.

Kurset kræver ikke stor styrke, smidighed eller kondition. Det er lagt an på at være for alle, der føler behov for at kunne forsvare sig selv. Vi varmer op ved hver session, så der bliver lidt sved på panden.

Gennemgang af nødværgeretten er en del af kurset. Du får lært, hvornår du må forsvare dig og hvad du må og ikke må i en given situation.

Instruktør

Steen Pausbæk

Marianne Poulsen

Har du spørgsmål til træningen eller andre ting, kan du kontakt Marianne på telefon nummer 26 22 75 99 eller mail på budoklub.gentofte@gmail.com

Påklædning

Træningsdragt (helst med lange ærmer), t-shirt og bukser eller anden praktisk påklædning, du kan bevæge dig i. Du skal kunne tåle, at der bliver revet lidt i det og måske, at det får en flænge, så det er ikke det nyeste og det du er allermest glad for, du skal have med.

Tilmelding

Alle felter skal udfyldes (Beskedfeltet naturligvis undtaget fra dette).

Fødselsdato

Al træning i klubben foregår på eget ansvar.
Al information du giver i ovenstående bliver naturligvis ikke delt med andre.

Jeg bekræfter, at jeg er et menneske (og ikke en af de mange irriterende robotter på internettet 🙂

Information

Kurset udbydes igennem Ju-Jitsu Danmark med fælles tilmelding for alle deltagende klubber. Nedenfor finder du information om indbetaling for deltagelse.

Tilmelding er først gældende, når betaling er modtaget af Ju-Jitsu Danmark.

Du kan indbetale på reg nr. 2267, konto nr 6288814684 eller på mobilepay 28 80 74 07, Simon Bank. Kurset koster 450,- kr. Husk at angive samme navn som angivet i tilmelding.

Hvis kurset ikke opstartes (f,eks. på grund af for få tilmeldte) tilbagebetales det indbetalte beløb i sin helhed.

Efter kurset er gået i gang, tilbagebetales der ikke indbetalte beløb, selvom du ikke gennemfører kurset, uanset årsag til manglende gennemførelse.

Sidste frist for indbetaling er 26. august 2019.

Har du yderligere spørgsmål omkring tilmelding er du velkommen til at ringe til Simon på 28 80 74 07 eller skriv til simon.bank@ju-jitsu.dk.